5 مورد متفاوت کالیفرنیا Omicron مرتبط با عروسی ویسکانسین – NBC شیکاگو



مقامات بهداشت عمومی روز جمعه گفتند که حداقل پنج نفر در کالیفرنیای شمالی به ویروس ommicron ویروس کرونا مبتلا شده اند و شیوع این بیماری به عروسی در ویسکانسین در ماه گذشته مرتبط است.

شیوع این بیماری تنها دو روز پس از شناسایی اولین مورد ایالات متحده از نوع ommicron در کالیفرنیا اعلام شد.

هنوز چیزهای زیادی در مورد سویه جدید ناشناخته است، مانند اینکه آیا مسری‌تر از سویه‌های قبلی است، آیا باعث بیماری جدی‌تر افراد می‌شود، و آیا می‌تواند واکسن را خنثی کند یا خیر.

به گفته اداره بهداشت عمومی شهرستان آلامدا، پنج نفری که موارد اومیکرون را تایید کرده اند، در میان یک گروه 12 نفره از واکسینه شده در شهرستان آلامدا هستند که تست کووید-19 آنها مثبت بوده است. آژانس گفت که آنها با یک عروسی در 27 نوامبر در ویسکانسین مرتبط هستند، “که یکی از این افراد پس از بازگشت از یک سفر بین المللی در آن شرکت کرد.”

مردم واکسینه شده اند و “موارد خفیف علامت دار” دارند. تعیین توالی ژنوم برای هفت مورد باقی مانده هنوز کامل نشده است.

مقامات بهداشت عمومی نگفتند که این فرد کجا و چه زمانی به خارج از کشور سفر کرده است، و همچنین بلافاصله به سؤالات مربوط به ازدواج در ویسکانسین پاسخ ندادند.

مقامات گفتند که “بیشتر” از 12 نفر تقویت کننده داده شده است. آنها بین 18 تا 49 سال سن دارند.

دولت بایدن اواخر ماه گذشته اقدام به محدود کردن سفر از جنوب آفریقا کرد، جایی که نوع آن برای اولین بار شناسایی و گسترده شد. خوشه هایی از موارد نیز در حدود دوجین کشور دیگر شناسایی شده است.