گیربکس چیست؛ نحوه کار جعبهدنده خودرو (3)

یک کراس اوور دیگر که لقب غول رویایی را از آن خود کرده است و در بین مشتریان ایرانی نیز طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل بسیاری از کاربران فضای مجازی و مشتریان ما در دنیای حقیقی معتقدند بهترین شرایط فروش فیدلیتی متعلق به سایا خودرو است. از همان ابتدا که خانواده پژوها وارد ایران شدند، یکی از مهمترین دلایل استقبال مردم از آنها فضای جادار کابین بود. فضای کابین کراس جادار است و در آن احساس راحتی خواهید داشت. گفتنی است که نسخه ۵نفره و ۷نفره جتور با یکدیگر اندکی تفاوت قیمتی دارند. بنابراین با شرکت در طرح فروش اقساطی فیدلیتی میتوانید امیدوار باشید که به عنوان مالک یک کراس اوور سایز متوسط چینی از خدمات بهمن موتور بهرهمند خواهید شد و در این میان مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. یکی از مهمترین مزایای فیدلیتی قسطی این است که صاحب ماشینی لوکس، مدرن و جذاب خواهید شد که ایرادی بر ظاهر آن وارد نیست. روی شافت واسط چند تا چرخ دنده قرار دارد که با محور آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران – آکادمی مالی مسعود یکپارچه است. ساندرو کیفیت ساخت بالایی دارد و فضایی کابینش جادار است. انواع مدلهای تارا با رنگهای مختلفی عرضه میشوند، اما اخیرا شرکت ایران خودرو رنگهای خاص و پوشش نانو سرامیک را هم معرفی کرده است. ​​.


خودرو دیگنیتی

با نگاهی به جدول فروش اقساطی فیدلیتی و میزان استقبال مردم از طرحهای عرضه قسطی این ماشین جذاب چینی، میتوان دریافت که باز هم به خواسته خود که همانا مشتری مداری و کسب رضایت صد در صدی خریدار است دست یافتهایم. با بررسی فیدلیتی و تجربه کاربری مالکان کاشف به عمل آمده است که گیربکس دو کلاچه این ماشین، هنگامی که تحت فشار قرار بگیرد، مانند عبور از ترافیک یا صعود به سر بالایی خیلی زود داغ میشود. باید بپذیریم که اوضاع و احوال اقتصادی اکثر مردم کشور به گونهای نیست که در تصمیمات مالی خود بیگدار به آب بزنند، چه قرار باشد پراید سایپا را بخرید چه هاوال یا هر خودرو دیگری، باید به دقت درباره ویژگیهای فنی، موتور، شتاب، مصرف سوخت، سواری و تجربه کاربری آن تحقیق کنید. چه ارزانترین خودرو بازار را انتخاب کنید چه به دنبال طرحهای فروش اقساطی فیدلیتی به عنوان یکی از گرانترین خودروهای بازار ایران باشید، نمیتوانید بدون بررسی دقیق و اطلاع از جزییات ویژگیهای خودرو تصمیم درستی برای خرید بگیرید. بهعلاوه هزینه تعمیر این قطعات خودرو بهخصوص در شرایط فعلی اقتصادی قابل توجه است و تمامی رانندگان از عهده آن برنمیآیند. یکی از مشکلاتی که بر سر راه کسانی که قصد شرکت در طرحهای فروش اقساطی فیدلیتی را دارند، قرار میگیرد این است که باید دائما از سوخت استاندارد استفاده کنند. ​​​.


هر چقدر هم که ماشین فیدلیتی این روزها طرفدارانی از همه ردههای سنی پیدا کرده باشد و خیلیها رویای سواری گرفتن از آن را در سر میپرورانند، اما اینها دلیل نمیشوند که این شاسی بلند چینی خالی از عیب و ایراد باشد. با توجه به بحران اقتصادی و تورم افسار گسیختهای که بر بازار خودرو در سال جاری سایه افکنده است، مجموعه ما شرایط فروش اقساطی فیدلیتی ۱۴۰۱ را منعطفتر در نظر گرفته تا همه افراد با هر میزان سرمایه و درآمدی بتوانند صاحب خودرو دلخواه خود شوند. حتما در جاده ها دقت کرده اید که در سرازیری در حال حرکت با دنده 5 می باشد که ناگهان به سربالایی می رسید ، در این هنگام با افزایش پدال گاز و مصرف دوبرابری بنزین می توانید از کاهش سرعت جلوگیری کنید ؛ ولی با افزایش شیب سربالایی دیگر با افزایش فشار بر پدال گاز نمی توانید از کاهش سرعتتان جلوگیری کنید ، در این حالت ، موتور خودروی شما نمی تواند با نسبت انتقال نیم ، چرخ های خودرو را با سرعت دو برابر بچرخاند و دائما از سرعت شما کاسته می شود تا اینکه دنده معکوس استفاده کنید ( منظور از دنده معکوس ، کم کردن دنده می باشد یعنی از 5 به 4 ، یا از 4 به 3 و الی آخر ) وقتی دنده معکوس کرده و دنده را از 5 به 4 تعویض کردید.


این محور به صورت یک پارچه به چرخ دندهای در بخش ورودی پوسته گیربکس متصل است و از طریق کلاچ با موتور خودرو در ارتباط است. یکی از مهمترین دلایلی که برخیها از خرید قسطی ماشینهای مونتاژی یا وارداتی پشیمان میشوند، کمبود و یا عدم خدمات پس از فروش است. از جمله مزایای این نوع گیربکسها میتوان به کنترل کامل راننده روی دندهها، هزینههای تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به گیربکسهای اتوماتیک و مصرف سوخت کمتر اشاره کرد. دسته دنده که در برخی از خودروهای با گیربکس اتوماتیک به طور کامل حذف شده است، عموما مسیری شکل را برای تغییر دندهها مختلف در جعبه دنده طی میکند. از نظر فنی هر دو خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی هستند که 1498 سی سی حجم دارد، اما این موتور قادر است برای دیگنیتی 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند اما با شرکت در طرح فروش اقساطی فیدلیتی صاحب ماشینی میشوید که پیشرانه آن 155 اسب بخار قدرت دارد و 230 نیوتن متر گشتاور ایجاد میکند. البته دیگنیتی تنها رقیب قدر این کراس اوور نیمه لوکس از سرزمین اژدها نیست، بلکه کی ام سی تیگو ۷ هم شانه به شانه فیدلیتی میتازند. ​ .