عوامل ایجاد کننده زانو درد و راه های درمان

2001 گاهی اوقات بیرون زدگی دیسک بین مهره ای با استراحت، درمان های طبی و فیزیوتراپی درمان می شود؛ اما در بعضی موارد هم باید عمل جراحی دیسک کمر انجام شود تا بدفرمی مهره های کمر و آسیبدیدگی دیسک کمر درمان شود. تقویت عضلات مرکزی در درمان کمردرد نیز مهم است. اگر در هر یک از این قسمتها حتی اعصاب و رگ های خونی اطراف آنها موردی پیش آید، میتواند باعث ایجاد درد شود. اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد زانو لطفا از صفحه ما بخواهید. همچنین التهاب مفاصل یا تغییراتی که بهدنبال افزایش سن در ستون فقرات ایجاد میشود، مانند شکستگی مهره یا تخریب دیسک بین مهرهای هم میتواند از علل کمر درد باشد. انعطاف یا قدرت کم عضلات؛ کم بودن قدرت و انعطافپذیری عضلات میتواند خطر آسیبدیدگی زانو را افزایش دهد. همچنین با تسریع در تجزیه غضروف مفصل، شما را در معرض خطر آرتروز قرار میدهد. در این صورت دکتر ارتوپد یا پزشک متخصص مغز و اعصاب معمولا بیماری فتق دیسک تشخیص میدهد. بنابراین، پیش از هرگونه اقدام در زمینه درمان خودسرانه آرنج حتما از فیزیوتراپیست متخصص مشورت بگیرید. هر دو با استراحت کم پرس یخ ، دارو و ورزش های کششی و قدرتی است درمان می شوند. ᠎​​​​​.

دارو درمانی، اولین اقدامی بوده که افراد در مرحله اول آن را انجام میدهند. نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. با توجه به اینکه روشهای متعددی برای درمان درد زانو وجود دارد، ما می خواهیم بهترین روش درمان زانو درد را به شما معرفی کنیم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. عدم توجه به نشانههای اولیه، باعث تشدید بیماری شده و احتمال درمان کامل و برگشتن کمر به وضعیت سالم روز اول را کاهش میدهد. کودکان و نوجوانان بیشتر دچار این بیماری می شوند ، جایی که یک تکه استخوان نزدیک آرنج می میرد ( خونرسانی اش مختل می شود و استخوان نکروز می شود ) سپس قطعه استخوان و مقداری غضروف شکسته می شود ، که باعث درد در هنگام فعالیت بدنی می شود. شما حال بهتری خواهید داشت و احتمالاً عملکرد ناحیه تحت درمان را بطور کامل، و در بیشتر موارد، سریعتر از زمانی که تحت نظر فیزیوتراپ نباشید، بدست خواهید آورد. روشهای فیزیوتراپی، از جمله روشهای موثر در درمان خشکی مفصل آرنج هستند.

در مواقع بسیار نادر کاشت دیسک مصنوعی توصیه میشود. درد آرنج در برخی موارد بسیار خفیف بوده و در موارد دیگر بسیار دردناک است. بورس (Bursa): یک کیسه با دیواره بسیار نازک پر از مایع است که مانند یک ضربهگیر در برابر فشارعمل میکند و بین بافتهایی مانند تاندونها و استخوانها قرار دارد. این مسئله ممکن است مشکلی ایجاد نکند، مگر اینکه بدن شل شما در حرکت مفصل زانو تداخل ایجاد کند و این حالت چیزی شبیه به مدادی است که در لولای درب گیر کرده است. آرنج شما مفصلی است که در آن سه استخوان بهم می پیوندند – استخوان بازو از بالا و دو استخوان آرنج به نام اولنا و رادیوس از پایین. اصولاً در حاملگی هورمونی به نام پروژسترون به مقدار زیاد ترشح می شود. بورس با پوششی از سلولهای خاص به نام سلولهای سینوویال پوشیده شده است که مایعی بسیارکم ولی غنی از کلاژن و پروتئین را ترشح میکند. بورس ها کیسه های کوچکی است که درون آنها مایعات وجود دارد. همه شما بورس ها را در مفاصل خود دارید تا به شما کمک کند تا استخوان ها ، تاندون ها و عضلات شما روی یک بالشتک حرکت کند. برای درمان دیسک کمر در دوران بارداری، چه درمانهایی مناسب است؟

درمان کمردرد خانگی شامل استفاده از پمادهای دست ساز و خانگی و یا ماساژ دادن است. برای مثال، ماساژ دادن محل عبور عصب سیاتیک کمک زیادی به کاهش درد خواهد کرد. ممکن است در دست ، بازو و انگشتان خود سوزش یا بی حسی داشته باشید.در سندرم تونل رادیال ، با عبور عصب رادیال که در نزدیکی قسمت خارجی آرنج ، از تونل رادیال عبور می کند ، گیر می افتد. در سندرم تونل کوبیتال ، یکی از اعصاب اصلی بازو یعنی عصب اولنار، هنگامی که در امتداد داخل آرنج شما قرار دارد و از داخل جایی به نام تونل کوبیتال عبور می کند ، فشرده می شود. پیچ خوردگی آرنج: در ورزشکارانی که دیسک پرتاب می کنند، از راکت استفاده می کنند یا ورزش هایی که ورزشکار با حریف درگیر می شود، رایج است. البته این مورد در استخوان های پا بیشتر دیده می شوند، اما ورزشکارانی که توپ یا دیسک پرتاب می کنند یا ورزشکاران بیسبال، می توانند دچار این مشکل در آرنج اقدامات اولیه بعد از آسیب ورزشی و رعایت نکات خود شوند.