جمهوری خواهان دلقک هایی را برای سیرک فراخوان کالیفرنیا فرستادند


در ماه مارس، فرماندار گاوین نیوسام می دانست که در مشکل است.

افراد او تا آن زمان عمدتاً در حال پیگیری یک کمپین نوپا برای استیضاح دموکرات بودند. این همان چیزی است که نسل‌های فرماندار کالیفرنیا با آن مواجه شده‌اند و تنها چیزی است که پیامدهای سیاسی واقعی دارد – فرماندار گری دیویس.

اما امسال، همه‌گیری COVID-19 همه چیز را تغییر داده است.

نیوسام در اواسط ماه مارس در برنامه “The View” شبکه ABC گفت: “در 25 ماه، شش تلاش برای فراخوانی برگه رای صورت گرفته است.” او تایید کرد: «به نظر می رسد که این امضاهای لازم را دارد.

در واقع، تا آوریل، وزیر امور خارجه، شرلی وبر اعلام کرد که امضاهای کافی (بیش از 1495709) برای اجبار به برگزاری انتخابات فراخوان تا پایان سال تأیید شده است.

کمپینی که نیوسام زمانی آن را به عنوان دیدگاه راست افراطی در کنار ترامپیسم، تئوری های توطئه ضد واکسن، و امتناع از پوشیدن ماسک رد کرد؟ ناگهان جذابیت اصلی پیدا کرده بود.

تنها چیزی که لازم بود این بود که فرماندار به طور مخفیانه دستورات بهداشت عمومی خود را در مورد COVID-19 زیر پا بگذارد، با دوستان خود برای شام بیرون برود و این کار را در یک رستوران ستاره دار میشلن انجام دهد که اکثر کالیفرنیایی ها در یک اقتصاد مبتلا به بیماری همه گیر هرگز قادر به پرداخت آن نبودند.

بعد از اینکه نیوسام گرفتار شد، گفت: من می خواهم از شما عذرخواهی کنم زیرا باید موعظه و تمرین کنم، فقط باید موعظه و تمرین کنم و تمام تلاشم را برای انجام این کار انجام دادم. “ما همه انسان هستیم. همه ما گاهی اوقات کوتاه می آییم.”

او افزود: «خستگی ناشی از کووید، خسته کننده است.»

درست است، واقعی.

تا ماه می، سیرک فراخوان به خوبی پیش می رفت. مانند سال 2003، یک دیویس نامحبوب برای زندگی سیاسی مبارزه کرد، در حالی که ده ها دلقک غیرماهر برای نامزدی درخواست دادند.

در میان برجسته‌ترین آنها: کوین پافرات یوتیوب‌بر هزاره، کیتلین جنر ستاره تلویزیونی، که از المپیکی نفرت انگیز به واقعیت تبدیل شد، و جان کاکس فرماندار ناکام، که با تگ خرس 1000 پوندی کودیاک از ایالت عبور کرد.

کاکس در یکی از کمپین‌های انتخاباتی در ساکرامنتو در حالی که تگ کوکی‌ها و مرغ می‌خورد گفت: «ما به تغییرات بزرگ و هیولایی در این ایالت نیاز داریم. برای مقابله با گروه‌های ذینفع خاص، باید مانند جانوران خشن باشیم.»

بزرگترین ورود به مسابقه در جولای رخ داد. این زمانی بود که لری الدر، مجری پر سر و صدای رادیویی که به خاطر راهنمایی یاران ترامپ و شیطان سازی لیبرال های سیاهپوست برای سرگرم کردن محافظه کاران سفیدپوست شناخته می شود، تصمیم گرفت ایالت را “نجات دهد”.

الدر که خود را “حکیم مرکز جنوبی” معرفی می کرد، فاقد شناخت و تجربه نام بود. البته این امر او را به سرعت در صدر نظرسنجی ها قرار داد، بالاتر از نامزدهای سنتی تر مانند کوین فالکونر، شهردار سابق سن دیگو و کوین کیلی، عضو شورا.

الدر متعهد شده است که دستورات ماسک و واکسن را لغو کند، اصلاحات پلیس را محدود کند، و برای همه مقاصد تغییرات آب و هوایی و نژادپرستی سیستماتیک را نادیده بگیرد. او همچنین در مورد بی خانمانی حرف های احمقانه ای زد. این بدون شک منجر به تخم‌هایی شد که او در تلاش بود تا در یک کت و شلوار سه تکه از اردوگاه ونیزی بازدید کند.

همانطور که پرزیدنت بایدن در راه رفتن به نیوسام در لانگ بیچ درباره الدر گفت: «جمهوری خواهان پیشرو در انتخابات فرمانداری نزدیک ترین چیزی است که تا به حال دیده ام به شبیه سازی ترامپ».

علیرغم همه اینها، در هفته های پایانی مسابقه، الدر شانس واقعی برای فرماندار شدن داشت. روند فراخوان مضحک کالیفرنیا را سرزنش کنید.

خوش شانس نیوسام، او به راحتی تلاش برای فراخوانی فرماندار در این ایالت های آبی را دفع کرد، جایی که اکثریت قریب به اتفاق رأی دهندگان از انتخاب هرکسی که به رئیس جمهور سابق ترامپ وابسته است می ترسند.

همانطور که او در سخنرانی پیروزی متواضعانه خود گفت: «دموکراسی فوتبال نیست. تو نشانش نمی دهی.”

لری الدر جلوی میکروفون می ایستد و آتش نشان ها پشت سر او هستند

لری الدر، نامزد جمهوری خواه فرمانداری، با حضور آتش نشانان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در گلندیل در 9 سپتامبر صحبت می کند.

(برایان ون در بروگ/لس آنجلس تایمز)

با نزدیک شدن به پایان سال 2021، نمی‌دانم کالیفرنیا از این تمرین خجالت‌آور گران‌قیمت در تئاتر سیاسی غم‌انگیز چه آموخته است. و – اگر چیزی باشد – چه نتیجه ای حاصل خواهد شد؟

حداقل، به نظر می رسد ما آموخته ایم که فرآیند فراخوان نیاز به بازنگری اساسی دارد.

مارک برمن، عضو کنگره از منلو پارک در ماه سپتامبر گفت: «مردم کالیفرنیا ظاهراً بسیار ناامید هستند که ما 276 میلیون دلار برای این انتخابات فراخوان خرج کردیم، که تاییدی است بر گفته سه سال پیش رأی دهندگان».

هم اکنون جلسات استماع در کمیسیون های انتخابات مجلس در حال برگزاری است.

اما من گمان می کنم تأثیر انتخاب فراخوان به همین جا ختم نمی شود. بلکه در سراسر کشور بیشتر احساس خواهد شد.

پس از اینکه نیوسام استیضاح احتمالی جمهوری‌خواهان را شکست داد، به نظر ناظران سیاسی استراتژی پیوند دادن نامزدهای جمهوری‌خواه به ترامپ، استراتژی کمک به دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای بود.

چند هفته به جلو حرکت کنید. تری مک آلیف، دموکرات، راهبرد «کلون سازی ترامپ» را در حالی که برای دومین بار به عنوان فرماندار ویرجینیا نامزد می شد، امتحان کرد، اما گلن یانگکین جمهوری خواه پیروز شد. اکنون این ناظران سیاسی دیگر چندان مطمئن نیستند.

به همان اندازه مهم، وینسوم سیرز در رقابت معاون فرماندار پیروز شد و اولین زن سیاهپوست در تاریخ ویرجینیا شد که به دفتر ایالتی انتخاب شد.

یک جمهوری خواه محافظه کار پیش از این کمیته ملی را برای افزایش مشارکت سیاهپوستان برای ترامپ رهبری کرده بود. او نظریه نژاد را به شدت محکوم می کند، اصرار دارد که رای دهندگان بر اساس نژاد علیه یکدیگر تحریک می شوند، و استدلال می کند که سیاه پوستان بیش از حد توسط برنامه های دولت خراب شده اند.

آشنا بنظر رسیدن؟ اسمش را بگذارید استراتژی لری الدر که در کالیفرنیا پیشگام شد. چه راهی بهتر از حمایت از محافظه کاران سیاه پوست برای جمهوری خواهان برای اجتناب از صحبت در مورد استقبال حزبشان از برتری گرایان سفیدپوست؟

هرشل واکر، بازیکن سابق NFL، همین ترفند را برای نامزدی در مجلس سنای ایالات متحده در جورجیا امتحان می کند. همانطور که نظرسنجی ترامپ به پولیتیکو پیش بینی می کند، ترامپ ممکن است تلاش کند تا گزینه هایی را برای نامزدی در سال 2024 در نظر بگیرد.

بزرگتر قول داد شبی که نیوسام را برای جایگزینی او شکست داد، به جمع حامیان جمهوری خواه خود که عمدتاً سفیدپوست بودند بازگردد.

او با کناره گیری از صحنه ای در کوستا مسا گفت: «شاید جنگ را شکست داده باشیم، اما در جنگ پیروز خواهیم شد».

نه در کالیفرنیا اما بقیه کشور ممکن است دچار مشکل شوند.